گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۱۳ مورد

"سکته مغزی قابل درمان است"

چهارشنبه ٣٠ آبان ١٣٩٧ ساعت ١٢:٢٠ ب.ظ   ( بازدید : 310 نفر )


"سکته مغزی قابل درمان است"
امسال شعار هفته استروک ( مدیریت درمان سکته های حاد مغزی ) به "سکته مغزی قابل درمان است "،نامگذاری شده است.

به گزارش « وب دا » مسئول اعتباربخشی و کارشناس برنامه ۷۲۴ معاونت درمان دانشگاه با اشاره به اینکه هدف از نامگذاری هفته آخر آبان ماه به هفته استروک؛ آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص این بیماری است ، بیان کرد : بيماران با سکته حاد مغزی اگر به موقع و تا 4 ساعت اول پس از بروز علایم به بیمارستان های مجری کد 724 منتقل شوند ،در صورت واجد شرایط بودن قابل درمان و کنترل می باشند.

 « سهرابی » تصریح کرد : در حال حاضر بیمارستان امام حسن (ع) شهرستان بجنورد مجری طرح 724 وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، هفت روز هفته و 24 ساعته آماده پذیرش بیماران در ساعات اولیه استروک است تا بیشترین کمک درمانی را به این بیماران ارائه دهد.

این مسئول افزود : کد 724 به معنی آماده بودن بخش های اورژانس ، آی سی یو ، تصویربرداری ، آزمایشگاه و حضور متخصص نورولوژی و نوروسرجری ، فوق تخصص گوارش و آی سی یو برای 24 ساعت شبانه روز به منظور درمان قطعی سکته های حاد مغزی است که از شروع علایم آنان کمتر از 4ساعت گذشته باشد.

وی بیان کرد  : با استفاده از این کد می توان لخته خون که عامل انسداد رگ خونرسان به مغز شده را با تزریق وریدی حذف و خون رسانی به بافت مغز را برقرار کرد و از این طریق بیمار به بهبودی کامل دست پیدا می کند.

به گفته وی تمام بیماران سکته مغزی که واجد شرایط دریافت داروهای ترومبولیتیک وریدی و ترومبوکتوم مکانیکی هستند، در این مرکز طی ساعات اولیه سکته بستری می شوند و تمامی اقدامات و خدمات درمانی در این بخش بر اساس پروتکل های مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور انجام می شود

منبع : معاونت درمان دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان




رتبه بندی شما به مطلب فوق:



دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.

مجموعه پیامهای بهداشتی

سخن بزرگان

امام علی (ع) :برای ترقی و پیشرفت هیچ روشی بهتر از تحقیق و پژوهش نیست .

مطالب پر بازدید

ساعت

اوقات شرعی